lauantai 14. tammikuuta 2012

Talvi tuli..ja meni...ja tuli

Olen luullut (siis kuullut) että talvi on piiitkä vuodenaika. Höpöhöpö sanon minä.

Viikko sitten tuli paljon lunta. Juuri kun olin saanut tallattua kotipihalle oman polun, tuli kamala vesisade ja lumi lähti melkein kokonaan pois. Ja voi pojat, että niinä vesisadepäivinä oli lenkillä ihan törkeen kamalaa. Jääkylmää vettä ja hyyhmää tassuissa, ja joissakin kohdissa piti melkein uida että pääsi eteenpäin.

Mutta eilen sitten tulikin talvi takaisin! Lunta ja pakkasta, jipii. Nyt taas ulkoilu maistuu. Ainoa hankala puoli oli aamulenkillä se, että mun suosikkimerkkauspuun juurelle oli jäätynyt niin paljon vettä, että kun yritin päästä suhauttamaan puuhun merkkini, lipesinkin melkein kyljelleni. Se hyvin tähdätty merkkauspissa lensi sitten..hmm...ties minne.

Lumi tarttuu kyllä ärsyttävästi partaan ja tassuihin, mutta ei se mitään. Toivottavasti tämä talvi kestää nyt pidempään kuin kaksi päivää.




3 kommenttia:

  1. kiitti blogista. On tosi kiva lukea tätä:D Laitan terkkuja Lappeenrannasta Siskolikalta Freckle-Face Natalielta eli kotoisasti Natalta!!
    Nautitaan talvesta!!

    VastaaPoista
  2. No hei sisko, hau hau!! Onpa hauska kuulla sinusta. Lappeenrannassa taitaa olla vielä enemmän talvi kuin täällä. Tosin tänä aamuna täällä oli -14 astetta pakkasta, eihän sellaseen kylmyyteen voinut mennä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Fleeceä niskaan veli hyvä!! Minulla varpaat palelee tuossa -20 asteen alapuolella.. on sen verran kovia menijöitä nuo kaksi kaveria.. Kääpiö ja normi.. Ja tuon normin perässä saa TODELLA juosta..ARGH!! :D Iskän kanssa käyvät mettällä ja jäniksiä saavat ajaa..jopa supia!! Mamma ei minua ole vielä mukaan laskenut.. Pitää muka vielä kasvaa. saaliin olen nähnyt!! Näyttelyyn tuo mamma minut haluaa ja pelkää että nenäruvella iskän völjystä palaan!! :) Onneksi saan temmeltää tuossa lähimetsässä niin paljon kun jaksan. siellä nuo kaveritkin pysyy aisoissa eivätkä lähde saaliin perään...Joskopa nuo minunkin vaistot kohta heräävät ja sitten minuakaan ei pidättele enää mikään.. ei edes mamma!

      Poista